maandag 26 september 2016

Resumé en ergernis

Zoals we hebben aangegeven zouden we het laatste blogjes op zondag maken maar de terug reis heeft zo veel vertraging opgeleverd dat we deze pas vandaag hebben kunnen maken.

Positief:
De villa op Watersong: Schitterend en voor ons een beetje thuiskomen.
Gatorboys: Leuk om te bezoeken en te zien hoe het er aan toe gaat bij deze tv sterren. Ook een leuke aitboatride.
HardRock Hotel: Prachtig hotel, beetje Vegas achtig, maar eigenlijk te kort voor 1 nachtje.
Universal: Top!
Segway Mount Dora: Geweldig! Een aanrader!
Boottocht Mount Dora: Prachtig om te zien.
Mount Dora: Leuk stadje om rond te lopen en winkeltjes te bekijken.
Golf: Onze grote hobby en meestal prachtige banen.
Lake Apopka Wild Drive: Prachtig en veel wildlive gezien.
Shoppen: Altijd lekker om de dollars te laten rollen.
Restaurants: Die wij bezocht hebben bijna allemaal goed. 1 minpuntje was voor ons dit jaar BJ's. Verder ook regelmatig "thuis" gegeten. Ook lekker hoor;-)

Op vrijdag middag 1500 uur hebben we de prachtige villa van Hilma en Joost verlaten en zijn we richting Lake Nona gereden, wat op de weg naar het vliegveld ligt.

We wilde eerst nog een hapje gaan eten bij G Mack, (voor golfers een bekende speler) die het restaurant Blue Nona heeft.

Y en ik zijn hier al een paar keer eerder geweest en het blijft een erg leuk en mooi restaurant/bar.
We hebben daar lekker met zijn allen een All American burger gegeten zodat we zeker wisten dat we er komende uren even tegen kunnen.

Daarna zijn we richting Sandford gereden. Onze vlucht zou op 23/9 om 20:30uur vertrekken maar..........
Daar aangekomen hebben we de dames eerst uit laten stappen met onze bagage en zijn de mannen richting Alamo gegaan om de auto in te leveren.

Negatief:
We boeken altijd het pakket (FF) volle tank benzine ophalen en inleveren.
Echter de medewerker die ons heeft ingecheckt heeft dit gewijzigd in "bring back empty" ;-(
Omdat wij de auto zelf hebben vol getankt kreeg ik het geld terug, Alamo rekende $49 en ik tankte hem vol voor $26, scheelt echt veel. Dus een punt om zeker op te letten als je de auto ophaalt.

Arjan en ik kwamen aan bij de incheck, daar gaven de dames aan dat we een vertraging hadden van 6 uur!!! Vertrektijd werd nu 24/9 om 02:45uur
Daar baalden we enorm van natuurlijk.
Direct naar Nederland bellen want we hadden wat afspraken gepland staan.
Nadat we iedereen thuis hadden geïnformeerd, was het wachten van 9 uur (3uur voor vertrek aanwezig zijn meegerekend) op het vliegveld begonnen.

En ik kan vertellen dat is lang, erg lang, zeker als de airco op stand "freeze" staat op het vliegveld.

Het inchecken was ook best chaotisch omdat iedereen geïnformeerd moest worden over de vertraging. Gevolg, anderhalf uur in de rij staan om in te checken. Vooruit gereserveerde stoelen kon geen rekening mee worden gehouden. Iedereen werd gewoon ergens geplaatst.
De vlucht duurde gelukkig kort, windje mee zou ik zeggen.
Zaterdag avond om 2200 uur kwamen we thuis en we waren kapot.

Om nu toch nog een positief einde aan onze blog te maken ;-) We hebben het verder fantastisch gehad en hebben alles gedaan wat op ons lijstje stond dit jaar. Het was een heerlijke vakantie en weer erg gezellig met D&A.
We willen iedereen bedanken die onze blog heeft gevolgd.
Het was zeker de moeite waard om weer te bloggen. Ook is het altijd leuk om later terug te lezen natuurlijk.

Je weet het natuurlijk nooit maar de plannen van 2017 gaan zich al weer ontwikkelen....

Bedankt iedereen voor het meelezen en tot volgend jaar.

Groeten Yvonne en Rob.

donderdag 22 september 2016

Aftellen geblazen

Vandaag was het de laatste volle dag en wij hadden het ingepland om nog lekker te gaan golfen bij de buren.

De Peace fam. hadden een best off day van alle parken, PFFF.
Bij het inboeken van de starttijd hoorde we al dat het erg druk was, dus we werden ingedeeld met Tom en partner.
Wat hier is gebeurd is ons echt een raadsel, jaren lang was het echt rustig, niet alleen in de community's maar ook op de weg en de golfbanen, was het dan echt de economie?

Tom stelde zich aan ons voor en vertelde dat hij hier 31 jaar had gewerkt maar was terug gegaan naar zijn roots Texas.
Hij was hier op bezoek met zijn pastor!!!
Oeps, wel fff opletten wat we zeggen, er wil nog weleens na een verkeerde slag een woordje uit komen.
Het is of de duvel ermee speelde, maar voor ons liepen ook vier mannen, die waren kennelijk zo uit het bejaardenhuis komen rollen.
Zelfs de pastor vond het "real slow" .
En het was ook weer een ruime 33 graden vandaag, dus weer flink zweten.
We hebben gelukkig niet echt veel regen gehad als anders, de dertigers zijn ook vele malen gehaald en waren ruim in de meerderheid. qua weer dus helemaal top.

Omdat we nog wilde face timen met onze lieve schatten zagen we al dat we na 9 holes zouden gaan afhaken. Ruim 2 1/2 uur over 9 holes is echt "slow" ;-(
Ten eerste liep het zweet alle kanten op en de snelheid van de ronden zou op ruim 5 1/2 uitkomen en dat zagen we niet zitten.
Maar 2 x de volle18 holes gehaald deze vakantie, dat was wel opvallend.

Toen we thuis kwamen zag ik dat de Peace fam. de kaartjes waren vergeten, dus die hebben vanaf de parkeerplaats bij Disney nog een keer om moeten keren om ze op te halen, dat was balen voor ze.

Onze kleine man herkende ons gelukkig nog, heerlijk om ze weer even gezien te hebben.
We hebben de middag met de rood koperen jongen doorgebracht en weer even de krantjes en blogjes gelezen.

De avond hebben we gereserveerd om te gaan eten bij de Pizza Hut.
En hoewel ik binnen door reed kwamen we weer in een file omdat een vrachtauto het had begeven.
Maar ja we zijn er gekomen en hebben lekker gegeten.

De Peace fam. willen het vuurwerk bekijken en we verwachten ze zeker niet voor 10 uur terug.
Nog even van de Sox, Jamaicaan en de Cubaan genieten op de laatste avond hier.

Morgen mogen we wat langer het huis aanhouden dus gaan we de ochtend nog maar lekker vullen met de laatste zonnestralen bij de pool.

Rond drie uur vertrekken we en gaan onderweg bij G Mac nog wat eten op Lake Nona.
We vliegen om 20:30uur weer naar huis, dus geen stress. Om met Rick te spreken "keep calm" ;-)

De volgende blog zal zondag vanuit huis worden geschreven en afgesloten.
Dank voor het meelezen en alle reacties, we vonden het erg leuk om die iedere morgen weer te lezen.

woensdag 21 september 2016

Boottocht Mount Dora

Vanochtend werden we wakker met een naar bericht.
Je wilt het niet in het gewone leven meemaken laat staan in je vakantie.
We lazen dat Joke (van Gerrit) is opgenomen met hartklachten in het ziekenhuis.
Namens ons vieren in ieder geval veel sterkte en hopen dat je snel uit het ziekenhuis mag, ook sterkte voor Gerrit, zal wel ineens stilletjes voor je zijn, wij blijven duimen voor jullie dat het allemaal weer goed komt.

Vanochtend eerst even gepoedeld maar het zonnetje dook snel achter een paar wolken weg dus besloten we om ons snel aan te kleden en op weg te gaan naar Mount Dora.
Rusty Anchor - Mount Dora
Zet hem maar op je lijstje als je een Florida liefhebber bent.
Het was heerlijk weer en gelukkig niet zo heet als afgelopen maandag.
De Captain heeft wel zijn naam gezegd maar is me totaal ontschoten, Robert was er ook bij en hij had biologie gestudeerd.
We hadden bijna een privé boot, we waren met nog een ander stel, met zijn vieren dus.

Als je Mount Dora kent dan heb je geen enig idee dat de huizen die naast het "lake"  liggen zo rond de 1,8 miljoen kosten. Ze hebben allemaal een steiger voor de deur met een boot.
De bedenker van Mc Nugget kip woont hier ook.

Na enige tijd stopte de boot bij een Eagles nest.
Hij was leeg, maar twintig meter ernaast zagen we hem weg vliegen.
Toen we een stuk verder vaarde zagen we er 1 zitten in de boom, volgens Robert 4 jaar oud.
De captain gaf aan dat hij er nog nooit zo dichtbij had kunnen varen zonder dat hij weg vloog.
Mooie foto' s van genomen.
Gator in de schaduw
Toen we even later door vaarden had de captain een idee dat er ergens een gator zou zijn.
Jawel op de rand van een boothouse lag hij lekker te slapen en hoewel we niet te dichtbij kwamen bleef hij toch gewoon liggen.

Je kunt hier ook huizen huren voor een feest of vergadering.
De Captain vaarde een 11/2 mijl lang kanaal in wat uitkomt in lake Eustece.
Het kanaal was werkelijk prachtig bijna een spiegel en veel wild life.
Robert en de captain probeerde nog gators te spotten maar het water was te warm (kennelijk 28 graden) om ze te zien.

In dit soort water/kanaal is vroeger hier in de buurt de tarzan film opgenomen, dus niet specifiek in dit kanaal maar wel in de omgeving.
Later zagen we dat in het grote meer ook nog mensen zwemmen, brrrr.
Na 2 uur was het bijna het einde en zagen we nog een watervliegtuig landen op het water ook wel leuk om te zien.
We bedankte de captain en Robert die 20 minuten later hetzelfde tochtje weer moesten maken.

Op de 4 had zich een onweersbui leeg gegooid dus direct file, wij balen want we moesten nog 2 afritten ipv 1 kwartier hebben we er 3 kwartier over gedaan ;-(
Alles trapt op de rem en staat midden op de weg stil.

We hadden afgesproken om met zijn vieren bij BJ's te eten daar waren wij de laatste 2 jaren wel tevreden over. Dit keer niet het was er stil en het stukje vlees was bij Arjan en mij taai.
En ook "rare" was het niet, iets te overdone.

Morgen gaat de Peace fam de "best off" parken doen.
Wij gaan golfen bij de buren, wel een beetje vroeg want later gaan we nog even met onze kleine schat facetimen en zijn ma en pa nog fijne vakantie wensen.

dinsdag 20 september 2016

Universal

Gisterenavond heeft het hier flink gespookt, normaal ga ik om een uur of 7 op de patio naar de Sox kijken, maar ik hoorde de bliksem en donders net boven het huis dus heb maar even afgewacht.
Het heeft ruim een uur geduurd en je zag het zwembad al weer aardig vol lopen.
We hebben gelezen dat de gevoels-temperatuur gisteren boven de 42 graden lag.
Ook de Peace familie heeft gisteren flink lopen puffen in MK.

Vandaag zijn we rond half 9 vertrokken voor een dag Universal, we voelde meteen al dat de temperatuur gelukkig niet zo heftig was als gisteren.
Het was nog niet zo heel erg druk in het park, maar dat veranderde al snel.

We begonnen meteen met de "Transformers" die Y en ik twee jaar geleden ook al eens hadden gedaan.

Daarna de Terminator, ET, MIB waar ik nog een Panama Jack veroverde voor een mooie prijs.
Er hingen alleen maten van bruine hoeden maar ik wilde graag een witte, die zijn ze achter even gaan halen, er zat er een heel klein streepje op.
Niet hinderlijk, dus toen ik zei dat ik hem toch nam ging er nog $4 af.

De Harrie Potter attractie was nieuw voor ons en is ook een geweldige ride geworden.
Y en D gingen hier natuurlijk ng wel even voor de "frozen butterbeer".

Hoewel de mummie wat ouder is blijf ik het de leukste en spannendste attractie vinden.
Als laatste deden we Minions daar was de langste wachttijd (30 min) omdat de zaal moest worden schoon gemaakt, zal wel iemand hebben overgegeven ;-) maar toen het begon te lopen waren we snel bij de ride. De overige attracties hadden over de gehele dag een wachttijd van ca 20min gehad, dus voor ons een perfecte dag.

Rond kwart voor vier hadden we zo'n beetje alle attracties in het park gedaan dus gingen we op weg naar huis.
Onderweg hadden we nog een kort overleg wat te doen met eten. De Peace fam. wilde nog wel een keer de pastasalade maken. Lekker met stokbrood erbij.
We hadden tussen de middag al een snack op in het park dus we hadden nog niet echt veel trek.

Thuis gekomen doken we gelijk even in het zwembad, knapte we lekker van op.
Het eten werd door D&A gemaakt en was weer heerlijk.
Het weer is nog fantastisch en we zien geen bliksemflitsen vanavond.
Morgen gaat de Peace fam. naar een Disney zwempark, de al wat oudere Peaceman houd het niet vol, 2 dagen in een park lopen is best wel veel;-)
Wij gaan morgen de boottocht doen in Mount Dora.
Eerst maar eens in de vroege ochtend even bruinen natuurlijk.

maandag 19 september 2016

Southern D......... The heat en een Blunder

Vanochtend lazen wij eerst de reacties van onze volgers, altijd leuk om reacties te krijgen, thanks!

We zagen dat Twinmom graag eens wilde golfen en wij sporen dit natuurlijk aan.
Gewoon een gratis proeflesje boeken bij een golfbaan in de buurt, als het goed is kost het je niets maar krijg je direct ook het gevoel of je er iets mee hebt of krijgt, succes!

Na het ontbijt, rond 9 uur, reden wij direct naar de Southern Dunes. We hadden een starttijd voor half 10 gereserveerd.
De temperatuur was toen al net even boven de 37 graden dus bloed heet.

Normaal gesproken is het zo' n 25 graden en kunnen we het makkelijk hebben.
Er waaien op dit moment wat tropische stormen door de Atlantic, die sturen hoge druk gebieden dus ja dan is het al snel bingo hier. Het blijft de hele week boven de dertigers.

Het was zo heet dat we al na 5 holes besloten er niet meer dan 9 te lopen.
Dit weer sloopte ons hoewel we in een buggy zitten, liters water ging er door heen.
We hebben nog nooit afgehaakt dus kun je nagaan hoe warm het was.
Zwetend en kapot kwamen we van de golfbaan en om 12:15 uur lagen we dus al in de pool.

Om 1800 uur zitten we al met het licht aan vanavond want er hangt hier een pikzwarte wolk boven. De laatste avonden spookt het hier met enorme bliksemflitsen, 2 dagen geleden viel alles in huis op zwart. Een paar seconden later deden de apparaten het gelukkig weer gewoon alleen de airco bleef steken, samen met de Peaceman hebben we eerst maar even de stoppen nagekeken en gelukkig, ineens schoot de airco weer aan.

In de loop van de middag hadden we een plan om naar de Panama Jack winkel te rijden.
We moesten ook nog wat boodschapjes doen want we besloten om de tartarensaus die we nog hebben met zalm te mengen en een lekker zalm tartaartje te eten met een caesar salade erbij.
Volgens www lag de PJ winkel ergens in Orlando, netjes in de navi ingetikt en op weg.

Drie kwartier later kwamen we erachter dat het een depot was van een webwinkel.
We konden er gelukkig zelf om lachen.
Y wilde nog even naar Diks, dus dan moeten wij een afslag verder zijn.
Zitten we lekker te beppen sla ik een afslag te vroeg af en hup zitten we weer op de rijksweg.
Dus weer terug en aangekomen bij Diks was er weinig van onze gading.
Al met al zijn we vanmiddag ruim 2 uur bezig geweest maar niks gekocht/gevonden.
Op de boodschappen na dan ;-)

Zalm tartaartje
Caesars salade
Vanavond hebben wij dus zelf voor "chef" gespeeld. De Peace fam. zijn de hele dag naar MK.
Het was heerlijk, lekker makkelijk en nog wat fruit na, lekker gegeten.

Ja en morgen hebben we weer een nieuwe uitdaging we gaan met zijn vieren naar Universal de temperatuur is hetzelfde als vandaag, dus maar hopen dat we niet in al te lange rijen staan en snel de verkoeling kunnen opzoeken. Pffff!!